Pewarna Dan Perisa Word's Aira

Tuesday 8 January 2013

Setia Hujung Nyawa Akasia tv3

hey2~ all here, i wanna share sumthing here~ just simple but not very simple *merapu* huahua

sooo~
SETIA HUJUNG NYAWA


yg kini hangat di TV3 utk slot Akasia*kot*

i luv it~ sweet mcm Vanila Coklat xDD
n one thing, this is from a novel wrote by Fatin Nabila from Alaf 21
bru je start mase Disember 2011 bruni, n aira bru start tgk bbrp ary yg lalu, konflik nye laen dri yg laen, oleh sbb keguguran walaupun El tidak mengetahui bhwa dye sdh mngandung bbrp bulan, ini sinopsis nye


Ersalina Imani dan Zain Hakimi adalah watak utama dalam novel ini. Bermulanya cerita Ersalina seorang gadis 17 tahun menunggu keputusan SPM. Gadis yang terlalu naif tentang kehidupan dan pernah terlanjur bersama teman lelakinya. Dia juga tidak tahu apa akibatnya dimasa akan datang. Ersalina dilamar oleh Datin Adibah untuk mejadi menantu bidang terjun dan isteri kepada anaknya Zain Hakimi menggantikan tempat Sofea hilang entah kemana. Kelembutan dan keayuan Ersalina menambat hati Datin Adibah. Haliza ( ibu Ersalina ) menerima pinangan Datin Adibah bagi menutup satu rahsia yang akan memalukan keluarga. Tanpa memikirkan akibatnya, mereka dikhawinkan dengan perkenalan kurang dari seminggu. Bermula episod kehidupan baru Ersalina dan Zain sebagai suami isteri. 

Mereka memilih untuk menjadi rakan serumah dan belajar untuk menyemai rasa cinta . Tat kala perasaan cinta sudah membara dan berjanji untuk menjalinkan hubungan suami isteri. Zain terkejut bila Ersalina keguguran, isteri yang belum sempat disentuh . Disinilah pergolakan rumah tangga mereka bermula. Zain merasa dirinya tertipu dan memujuk hati dan untuk menerima Ersalina dalam hidupnya demi menjaga hati keluarga dikedua belah pihak . Kemarahan dan amukan Zain dah menjadi rencah kehiduapan Ersalina. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Perasaan cinta Zain yang terlalu dalam pada Ersalina, Zain menerima Ersalina kembali sebagai isteri sepenuhnya.

Dugaan terus membadai, Zain terlibat dalam kemalangan dan rahsia yang disimpan rapi terbongkar dan didengari oleh Datin Adibah. Zain Koma ... Datin Adibah membenci Ersalina dan keluarga dan menganggap keluarga Ersalina menipu dan mengambil kesempatan diatas keluarganya. Ersalina berjanji dan tekad ingin setia hingga kehujung nyawa walau apa terjadi sekalipun . Sedar dari koma Datin Adibah memaksa Zain menceraikan Ersalina dan berjanji mencari isteri yang jauh lebih baik dari Ersalina. Sibuk mencari menantu yang berbaik Datin Adibah dikejutkan satu berita yang tidak disangka-sangka. 8 tahun yang lalu zain juga pernah merosakkan anak gadis orang dan tidak mahu bertanggungjawab. ia memberi alasan kerana mereka terlalu muda ketika itu. kesudahan cerita ni happy ending.
N by the way~ Setia Hujung Nyawa sgt penting bgi suami isteri yg saling mncintai, xperlu lha nk gaduh bagai ,kan? try lha solve the problem nicely.. klau dh cinta xpyh lha nk maki hamun, kan cinta? boleh selesai care baek~~ jgn smpai bergegar tiang Arasy .. smua yg berlaku ad hikmah nye..dun judge it senang hati, mgkin kite salah faham? siapa tahu? smuanya ade Pnjelasan yg perlu kite dgr, jgn ikot kate hati yg mgkin bisikan syaitan yg nk memecah belahkan umat manusia ni, soo, klau dh cinta tu, biar smpai hujung nyawa
(^_<) *

2 comments:

  1. cerita ni best sangat. banyak scene sweet sweet gitu. tapi episod akan dtg x dah kot kan sebab dah terbongkar yg si El tu pregnant. v.v.

    heheh.

    ReplyDelete
  2. yew lha~ dh gaduh2 plak..tp dlm sinopsis nnti dye akan bebaik smule, kite nntikan aje lha time sweet dyeowg =>

    ReplyDelete

Meh cini2.. komen2.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...